Тема. Використання
вбудованих функцій
Мета уроку:
навчальна:
• навчитися застосовувати функції табличного
процесора;
• закріпити навички створення та форматування таблиць і використання формул;
розвивальна:
• розвиток навичок порівняння та узагальнення знань;
• розвиток умінь робити висновки;
виховна:
•
виховання культури мовлення.
Тип уроку: практична робота.
Обладнання: Програмне забезпечення табличний
процесор Ms Excel; презентація до уроку; проектор; дошка; картки: Практична
робота «Використання вбудованих
математичних та логічних функції» (Додаток
1)
Література:
1. «Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11
класів загальноосвітніх навчальних закладів».
2. Інформатика 10 клас. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.
Профільний рівень /Й.Я.Ривкінд.
3. Microsoft Excel у профільному навчанні/І.О Завадський.
План уроку:
1. Організаційний момент (2 хв.)
2. Мотивація
вивчення теми (2 хв.)
3. Актуалізація
опорних знань (15 хв.)
4.
Застосування вмінь (
практична робота) (20 хв.)
6.
Підсумок уроку (4 хв.)
7. Домашнє
завдання (2 хв.)
Хід уроку
1. Організаційний момент.
Привітання
2. Мотивація
вивчення теми.
Уміння використовувати стандартні функції дозволяє
швидко і легко проводити складні обчислення з великою кількістю даних. Тому на
цьому уроці ми повторимо теоретичну частину даної теми і застосуємо наші знання
на практиці. А епіграфом нашого уроку буде: «Більше думай, а тоді вирішуй.
Спіши повільно»
3. Актуалізація опорних знань.
Давайте
пригадаємо, а що ми вже знаємо про ЕТ Excel? Для
цього я пропоную вам пограти в гру «Закінчи
речення». Вам необхідно буде швидко продовжити мої речення. Я
розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже…
1.
Діалогова система обробки даних, поданих
у вигляді прямокутної таблиці називається …(електронна
таблиця)
2.
Кожна клітинка (комірка або чарунка) таблиці має своє …… (ім’я)
3.
Ідентифікатор (ім'я) клітинки складається із
назви ……… (стопчика і номера рядка)
4. Файли, в яких
зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
5.
Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)
6. Кожна книга в Excel
складається з …….. (аркушів, листів)
7.
Формула ЕТ починається зі знака… (дорівнює)
8.
У формулу можуть входити такі елементи:…(оператори, посилання на комірки, значення,
функції і імена)
9.
Графічний спосіб подання табличних даних
називається… (діаграма)
10. Багато
з вбудованих функцій Excel призначено для виконання дуже
специфічних завдань. Однак найчастіше використовують такі функції:
a.
SUM(число1;число2;…)…(Підсумовує
числа)
b.
MAX(число1;число2;…) – (Визначає
максимальне число з набору)
c.
MIN
(число1;число2;…) – (Визначає мінімальне число з набору)
d.
COUNT
(значення1;значення2;…) – (Підраховує кількість чисел у списку аргументів)
11. Іноді є
потреба розв’язувати задачу одним із варіантів, залежно від виконанна (чи не
виконання) певних умов. У такому разі використовують логічні функції, зокрема …
(IF), … (AND),…(OR).
- Застосування вмінь
(практична робота)
Інструктаж з
техніки безпеки.
А тепер починається найцікавіше. Зараз ми з
Вами за допомогою табличного процесора Ms Excel обрахуємо відхилення маси тіла
від норми та відхилення пульсу від норми. А для цього ми використаємо дані, які
взяли напередодні уроку в медичної сестри.
Кожен учень отримує картку з завданням для
практичної робота (Додаток1)
5. Підсумок уроку
Ви сьогодні дуже плідно працювали
на уроці, виконали поставлену перед Вами задачу, а також показали гарні навички
роботи в середовищі електронної таблиці. А також кожен з Вас зробить особисті
висновки. За роботу на уроці Ви отримуєте наступні оцінки:
6.Домашнє завдання
Читати Розділ 3, п 3.6, ст. 164
Додаток 1
Практична робота «Використання вбудованих математичних та
логічних функції»
Хід виконання :
1. Створіть
таблицю за формою, поданою на рис.1. Збережіть її у файлі з іменем Практ.xls.
Рис. 1
2.
На основі даних, наведених у таблиці 1,
визначте, чи є відхилення пульсу від норми. Для цього уведіть до клітинки G3 таку формулу: =IF(F3<60;
«Низький пульс»; IF(F3<=80;
«Норма»; «Підвищений пульс»)).
Зміст формули такий: якщо пульс становить менше 60 ударів за хвилину, то це
низький пульс, в іншому випадку треба виконати додаткову перевірку: якщо пульс
менший за 80 ударів, то він у нормі, інакше – підвищення. Скопіюйте цю формулу
в клітинку G4:G7.
Таблиця 1
Знання пульсу
|
Повідомлення, яке потрібно
ввести
|
60≤Пульс≤80
|
Норма
|
Пульс<80
|
Низький пульс
|
Пульс>80
|
Підвищений пульс
|
3.
Для розрахунку індексу маси тіла скористайтесь формулою Ind=x/y2, де х – маса, кг; у – зріст, м.
Скопіюйте дану формулу до клітинок D4:D7 для визначення індексу маси тіла
решта вихованців.
4.
На основі даних таблиці 2 визначте
відхилення маси від норми.
Таблиця 2
Індекс маси тіла
|
Повідомлення, яке потрібно
вивести
|
Ind<18
|
Дуже мала маса!
|
18≤
Ind<20
|
Мала маса!
|
20≤
Ind<26
|
Норма!
|
26≤
Ind<31
|
Перевищення норми!
|
Ind≥31
|
Треба худнути!
|
5. Уведіть
формули для обчислення максимальної та мінімальної маси тіла та зросту.
6. Зробіть
висновки практичної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар