середа, 8 січня 2014 р.

10 клас Використання вбудованих функцій

 Тема. Використання вбудованих функцій
Мета уроку:
навчальна:
  навчитися застосовувати функції табличного процесора;
  закріпити навички створення та форматування таблиць і використання формул;
розвивальна:
  розвиток навичок порівняння та узагальнення знань;
•  розвиток умінь робити висновки;
виховна:
  виховання культури мовлення.
Тип уроку: практична робота.
Обладнання: Програмне забезпечення табличний процесор Ms Excel; презентація до уроку; проектор; дошка; картки: Практична робота  «Використання вбудованих математичних та логічних функції» (Додаток 1)
Література:
1.      «Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
2.      Інформатика 10 клас. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень /Й.Я.Ривкінд.
3.      Microsoft Excel у профільному навчанні/І.О Завадський.
План уроку:
1. Організаційний момент (2 хв.)
2. Мотивація вивчення теми (2 хв.)
3. Актуалізація опорних  знань (15 хв.)
4. Застосування вмінь ( практична робота) (20 хв.)
6. Підсумок уроку (4 хв.)
7. Домашнє завдання (2 хв.)

Хід уроку
1.  Організаційний момент.
   Привітання
2. Мотивація вивчення теми.
Уміння використовувати стандартні функції дозволяє швидко і легко проводити складні обчислення з великою кількістю даних. Тому на цьому уроці ми повторимо теоретичну частину даної теми і застосуємо наші знання на практиці. А епіграфом нашого уроку буде: «Більше думай, а тоді вирішуй. Спіши повільно»
   3. Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про ЕТ Excel? Для цього я пропоную вам пограти в гру «Закінчи речення». Вам необхідно буде швидко продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже…
1.      Діалогова система обробки даних, поданих у вигляді прямокутної таблиці називається …(електронна таблиця)
2.      Кожна клітинка (комірка або чарунка)  таблиці має своє …… (ім’я)
3.      Ідентифікатор (ім'я) клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
4.      Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
5.      Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)
6.      Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
7.      Формула ЕТ починається зі знака… (дорівнює)
8.      У формулу можуть входити такі елементи:…(оператори, посилання на комірки, значення, функції і імена)
9.      Графічний спосіб подання табличних даних називається… (діаграма)
10.  Багато з вбудованих функцій Excel призначено для виконання дуже специфічних завдань. Однак найчастіше використовують такі функції:
a.      SUM(число1;число2;…)…(Підсумовує числа)
b.      MAX(число1;число2;…) – (Визначає максимальне число з набору)
c.       MIN (число1;число2;…) – (Визначає мінімальне число з набору)
d.      COUNT (значення1;значення2;…) – (Підраховує кількість чисел у списку аргументів)
11.  Іноді є потреба розв’язувати задачу одним із варіантів, залежно від виконанна (чи не виконання) певних умов. У такому разі використовують логічні функції, зокрема … (IF), … (AND),…(OR).
  1. Застосування вмінь (практична робота)
Інструктаж з техніки безпеки.
А тепер починається найцікавіше. Зараз ми з Вами за допомогою табличного процесора Ms Excel обрахуємо відхилення маси тіла від норми та відхилення пульсу від норми. А для цього ми використаємо дані, які взяли напередодні уроку в медичної сестри.
Кожен учень отримує картку з завданням для практичної робота (Додаток1)
5. Підсумок уроку
Ви сьогодні дуже плідно працювали на уроці, виконали поставлену перед Вами задачу, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронної таблиці. А також кожен з Вас зробить особисті висновки. За роботу на уроці Ви отримуєте наступні оцінки:
6.Домашнє завдання
Читати Розділ 3, п 3.6, ст. 164


Додаток 1
Практична робота  «Використання вбудованих математичних та логічних функції»
Хід виконання :
1.      Створіть таблицю за формою, поданою на рис.1. Збережіть її у файлі з іменем Практ.xls.

Рис. 1
2.      На основі даних, наведених у таблиці 1, визначте, чи є відхилення пульсу від норми. Для цього уведіть до клітинки G3 таку формулу: =IF(F3<60; «Низький пульс»; IF(F3<=80; «Норма»; «Підвищений пульс»)).
Зміст формули такий: якщо пульс становить менше 60 ударів за хвилину, то це низький пульс, в іншому випадку треба виконати додаткову перевірку: якщо пульс менший за 80 ударів, то він у нормі, інакше – підвищення. Скопіюйте цю формулу в клітинку G4:G7.
Таблиця 1
Знання пульсу
Повідомлення, яке потрібно ввести
60≤Пульс≤80
Норма
Пульс<80
Низький пульс
Пульс>80
Підвищений пульс
3.      Для розрахунку індексу маси тіла скористайтесь формулою Ind=x/y2, де х – маса, кг; у – зріст, м. Скопіюйте дану формулу до клітинок D4:D7 для визначення індексу маси тіла решта вихованців.
4.      На основі даних таблиці 2 визначте відхилення маси від норми.
Таблиця 2
Індекс маси тіла
Повідомлення, яке потрібно вивести
Ind<18
Дуже мала маса!
18≤ Ind<20
Мала маса!
20≤ Ind<26
Норма!
26≤ Ind<31
Перевищення норми!
Ind≥31
Треба худнути!
5.      Уведіть формули для обчислення максимальної та мінімальної маси тіла та зросту.
6.      Зробіть висновки практичної роботи.


Немає коментарів:

Дописати коментар